fbpx

Canyelles s'adhereix al pacte Penedès Marítim

2019 01 16 signaturapactepenedesmaritimS¡gnat pels consells comarcals del Garraf i el Baix Penedès i 20 ajuntaments del territori

Canyelles s'ha adherit al Pacte Penedès Marítim. Els consells comarcals del Garraf i el Baix Penedès i una vintena de municipis més de les dues comarques han començat aquest dimecres les primeres passes oficials per constituir aquest Pacte i s'han compromès a treballar per reduir el greuge de les dues comarques respecte de l'àrea metropolitana en els àmbits d'infraestructures i mobilitat.

L'acte ha comptat amb l'assistència d'alcaldes i alcaldesses de 20 municipis del Baix Penedès i el Garraf, entre els quals l'alcaldessa de Canyelles, Rosa Huguet. També hi ha assistit el delegat del Govern de la Generalitat al Penedès, Pere Regull, i el president del Consell Comarcal de l'Alt Penedès, Xavier Lluch.

Després d'una reunió entre els assistents, els municipis han formalitzat la signatura, i s'han fet una foto conjunta, com a punt de partida del document que es redactarà amb el gruix de peticions.

Entre els punts destacas, hi ha el peatge de la C-32, el tercer més car de Catalunya, que només té bonificacions de caràcter generalista.

Aquest peatge és un càstig que rep cada una de les persones del territori que s’ha de traslladar diàriament per motius professionals o d’estudi a Barcelona o rodalia. S’ha d’anar més enllà amb fermesa, assegura l’alcaldessa de Canyelles Rosa Huguet, que afegeix que s’ha d’acabar aquest peatge, que perjudica tots els ciutadans, i tots els sectors econòmics: comerciants, hotelers, empresaris...

El Pacte Penedès Marítim posa de manifest aquest “greuge” que pateixen les dues comarques respecte de l’àrea metropolitana pel que fa a infraestructures i mobilitat. Un dels objectius centrals d’aquest acord és treballar per reduir aquest greuge especialment pel que fa al preu del peatge de l’autopista C-32, un dels més cars de Catalunya, que amb el darrer augment d’aquest gener el trajecte d’anada i tornada entre El Vendrell i Barcelona costa 22,14 euros, i que només disposa de bonificacions generalistes. El territori té possibilitats econòmiques, i una posició excel•lent per a les comunicacions, però aquestes es veuen mancades pel cost que suposa aquest peatge, que frena l’arribada de noves iniciatives empresarials, lamenta Rosa Huguet.

Precisamernt, un estudi presentat el setembre passat, demanat pel Consell d'Alcaldies del Garraf i fet amb el suport de la Diputació de Barcelona, aporta dades sobre els efectes dels peatges de la C-32 a les economies del territori i del greuge que aquests suposen.

Els objectius del Pacte també impliquen reduir el trànsit a la carretera C-31, que per a la Generalitat és considerada tram urbà, desviant-lo per la C-32. I un altre punt bàsic de negociació és la bonificació total de la C-32 al pas per les dues comarques, tal com es fa en altres punts de Catalunya com la ronda de Girona o l’AP-7.

2019 01 16 signaturapactepenedesmaritimgrupweb