fbpx

L'Ajuntament, amb el suport de la Diputació de Barcelona dóna suport als afectats per les clàusules terra en contractes hipotecaris

2017 03 ClausulesTerraEn el marc de la celebració del Dia Mundial del Consumidor 2017, que es commemora aquest dimecres 15 de març, l’Ajuntament de Canyelles, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, habilita un servei d’acompanyament i suport als afectats per tal de facilitar-los una eina d’assessorament especialitzat en el procediment de reclamació establert.
Les clàusules terra son una condició establerta en alguns contractes de préstec hipotecari a interès variable que preveuen que, encara que el tipus d’interès baixi per sota d’un determinat valor establert per l’entitat bancària, la persona consumidora seguirà abonant el corresponent a aquest límit sense beneficiar-se de la baixa del tipus d’interès de referència, habitualment l’euríbor.
Després d’un llarg camí de reclamacions judicials, el Tribunal Suprem va dictaminar que moltes d’aquestes clàusules eren desproporcionades i poc transparents i les va declarar abusives. Finalment el Tribunal de Justícia de la Unió Europea va imposar la devolució dels imports cobrats indegudament per les entitats bancàries als seus clients.

A finals del mes de gener, es va publicar al BOE el Reial Decret-llei 1/2017, de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules terra. Aquesta norma estableix un sistema extrajudicial, limitat en el temps, voluntari i sense cost addicional per al consumidor, per tal de facilitar el procediment de retorn dels imports cobrats indegudament per les entitats bancàries als seus clients.
Per aquest motiu, el dimecres 15 de març s’ubicarà una Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor en horari de 10 a 13 hores davant de l'Ajuntament. En aquest sentit, si voleu fer ús d’aquest recurs no oblideu portar una còpia de les vostres escriptures on es reculli les condicions del contracte hipotecari. Tanmateix us recordem que disposeu d’un servei permanent d’informació al consumidor en l’Ajuntament, per qualsevol informació o tramitació de queixes, reclamacions o denúncies en matèria de consum us atendrem en horari d’oficina i a través de les visites periòdiques de la unitat mòbil del consumidor.