fbpx

L'Agenda

Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

El butlletí

Subscriu-te al nostre butlletí per rebre tota l'actualitat de Canyelles al teu correu electrònic.

Si us plau, activeu el javascript per enviar aquest formulari

15 de març. Dia del Consumidor en defensa de la compra segura per Internet

2021 03 15 diaconsumidorLa jornada se centra aquest 2021 en la compra segura per Internet

Canyelles se suma, un any més, al Dia Mundial dels Drets del Consumidor, que se celebra el 15 de març (data instaurada de forma oficial per l'ONU el 1983) per augmentar la consciència mundial sobre aquests drets.

L'Assemblea General de la Xarxa Local de Consum, impulsada per la Diputació de Barcelona, centra la campanya d'aquest 2021 en evitar fraus en les compres per Internet

La crisi generada a Espanya arran de la propagació de la Covid-19 ha provocat un abans i un després en les tendències de compra dels consumidors, tant a curt com a mitjà termini. Durant aquest període, en alguns sectors com en el de l'alimentació, s'ha produït un augment en les compres a través del eCommerce. I s'espera que aquesta tendència continuï incrementant-se una vegada acabi la crisi. 

L’anàlisi de les dades de les reclamacions de consum corresponent a l’exercici 2020 tramitades pel servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona, en aquells municipis que no disposen de serveis propis, deixen palès un increment significatiu dels litigis en el sector del comerç electrònic en el darrer any, probablement com a conseqüència d’aquest canvi d’hàbits en la població i a les restriccions al comerç tradicional i de proximitat obligades pel control de la pandèmia.

Aquest fet ens ha fet valorar la conveniència de reprendre la campanya interrompuda en el primer trimestre de l’any 2020, amb la finalitat de facilitar a la població eines pel coneixement dels drets que els hi atorga la normativa en vigor en l’àmbit del comerç electrònic i consells per evitar els perills de determinades conductes en les seves compres en línia.

Alhora, es proposa ampliar l‘abast del missatge fent referència a qualsevol modalitat de venda a distància, afegint a les botigues virtuals a internet, altres canals com ara  el correu postal, la telebotiga de la televisió, el telèfon, el correu electrònic o les xarxes socials.